close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הסבת אקדמאים- אילו אופציות פתוחות בפניכם?

מערכת שורשיד תמוז, תשעו20/07/2016

אקדמאים מחליטים על הסבת קריירה והחלפת מקצוע בגלל שורה ארוכה של סיבות. הם יכולים לעבור הסבה במוסדות לימוד שונים ברחבי הארץ, אך חשוב לא פחות שיבחרו את המסלול שמתאים עבורם. הנה כל האפשרויות

תגיות:

מסלולי הסבה מיועדים לאקדמאים שמעוניינים לשנות את מקצועם. אקדמאי הוא כל בוגר תואר שמוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל, לכן ההסבה רלוונטית עבור אקדמאים במגוון רחב של פקולטות ותחומי ידע. הדרישה להסבה גם נתמכת בנתונים רשמיים: לפי הערכות, סטודנטים שמצטרפים כיום לשוק התעסוקה יחליפו 10-14 משרות עד גיל 38 בלבד.

יחד עם זאת, ניתן להצביע על סיבות משותפות שבגללן אקדמאים בוחרים לעבור הסבה. חלקם עושים זאת על מנת להרחיב את סל האפשרויות שלהם ולפתוח אופציות לעבודות חדשות, בעוד חלק אחר מתמקד בהיבט הכלכלי. יש לא מעט סטודנטים שמגלים לאחר היציאה לשוק העבודה משכורות נמוכות, שלא עולות בקנה אחד עם הציפיות שלהם. הם יכולים להחליט לבצע הסבה או לבדוק אפשרות לשלב התפתחות מקצועית במקביל למסלול הקריירה שלהם.

כמו כן, משרד התמ"ת מציע מסלול הסבה ייעודי לאקדמאים מובטלים. מטרת המסלול היא להגדיל את סיכוייהם של האקדמאים להשתלב בעבודה מתאימה שהולמת את כישוריהם ואת צרכי המשק. את ההסבה עצמה ניתן לבצע בכל אחד מהמסלולים במוסדות לימוד שונים שפזורים ברחבי הארץ. כדאי לבחור מוסד לימודים לפי תחומי הלימוד שהוא מציע, המרחק הגיאוגרפי ושיקולים כמו עניין אישי, שכר לימוד, שעות וכדומה.

מה המקצועות המבוקשים?

הצלחת ההסבה נמדדת בסופו של דבר לפי המקצוע המבוקש. השאיפה היא להשתלב במקצוע יציב, שיעניק אפשרויות סיפוק לצד אופק לקריירה מתגמלת. אקדמאים מגיעים עם בגרות והם יכולים לבחור בין מסלולים שונים.

הסבת אקדמאים להוראה במכללת סמינר הקיבוצים הוא מסלול שמייצג מגמה ברורה, כאשר ב-4 השנים האחרונות חלה עלייה של 37% במספר האקדמאים שהסבו את הכשרתם לחינוך. המסלול כולל לימודים תיאורטיים והתנסות מעשית והעלייה בפונים נמשכת. לפי נתוני המוסדות, חלק עושים זאת כדי לשלב בין עבודה למשפחה, חלקם בגלל רצון לשפר את המערכת מבפנים ואחרים בגלל תחושת השליחות.

עוד אופציה של הסבת אקדמאים היא לתחום הסיעוד. מקצועות הבריאות שמוגדרים פרא-רפואיים מעניקים עבודה מובטחת, בין היתר בגלל פערים אדירים בין הביקוש וההיצע. סטודנטים שעוברים הסבה לסיעוד יכולים לנצל את ארגז הכלים שעומד לרשותם כדי להשתלב במערכות בריאות ציבוריות, חברות פרטיות או להציע שירותים עצמאיים.

כמו כן, חשוב להזכיר את האופציה של הסבה לחשבונאות. כאן הסיבה העיקרית היא הרצון להשיג יתרון בשוק עבודה דינאמי וגמיש. הסבה לחשבונאות מעשירה את טופס קורות החיים והופכת את האקדמאי לאטרקטיבי בעת התמודדות על משרות ניהוליות. לבסוף, ההסבה עשויה להקפיץ את הרמה התעסוקתית שבה נמצאים אקדמאים ולשדרג אותם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה